Saturday, August 13, 2011

~ ramadhan dan bubur lambuk ~

Assalammualaikum..

hye semua..sudah nak dekat seminggu aku tak update blog nie..dah bersawang dah..huhu..bukannya ape,tak ada story yang menarik aku nak tulis..so,aku pon menyepi  jela..hehe..emm.. nampaknya pejam celik pejam celik dah masuk 13 ramadhan dah..sekejap jew masa berlalu kan??aku pulak lagi seminggu lebih nak balik kampung..nak sambut puasa awal seminggu dengan family aku.. tak sabar rasenya nak balik kampung..hari tue balik sekejap jew..balik sabtu,ahad balik shah alam balik..tak puas.. hehe..sempena bulan yang penuh berkat nie,kolej aku buat macam2 program..aku pon ada involved jugak..macam last week,aku ada program iftar kt kolej aku MSU (management and scence university).then solat maghrib n isyak berjemaah..lepas tue terawikh sekali kt masjid kolej aku..hari selasa nie pulak lepas zohor aku ada program tayangan perdana sempena ramadhan untuk anak2 yatim..then lepas asar,aku pegi dgr ceramah HALAQAH kat kolej aku..lepas tue iftar sekali..bunyi macam aku nie terlampau busy pulak kan??hehe..alhamdulillah..atleast ada jugak program aku terlibat..tak dew la aku buang masa duduk rumah jew..huhu..

emm..kalu tiba bulan ramadhan jew,mesti ada bubur lambuk kan??di mana ada ramadhan,di situ ada bubur lambuk..hahaha..aku tak tau ape yang sedap sangat dengan bubur lambuk tue sebab aku tak minat bubur lambuk..kalau ibu aku buat bubur biasa,aku makan laa..hehe..tadi aku tengok tv,ada tunjuk cite pasal bubur lambuk kat masjid jamek kampung baru..diorang cakap bubur kt situ sedap..aku pon tau pasal benda tue tapi aku tak tau ape yang sedap nya..bagi aku sume bubur lambuk sama jew..mayb sebab resepi bubur lambuk kampung baru adalah resepi turun temurun kot..sebab tue sedap..sebab tue orang ramai sanggup beratur panjang semata mata nak dapatkan bubur lambuk tue..haishhh..dahsyatttt..huhu..sesetengah orang mungkin suka tapi aku tak berapa suka sebab banyak sangat bahan dalam bubur tue..hehe..emm..pape pon,bubur lambuk la juadah yang aku rasa laris and makanan yang mempunyai 'berkat' sebab campur dengan makanan nabi contohnya kismis,badam..kurma pon ada kot..hehe..so,bulan puasa nie aku nak pesan,sila lah kawal nafsu makan ye..jangan membazir..beli ala kadar jew..sekian..=)


* selalu pergi jalan-jalan kat bazaar ramadhan seksyen 13 shah alam semata-mata nak tengok ayam,kambing yang bergOlek-gOlek kat atas api..hahaha

No comments:

Post a Comment