Friday, September 23, 2011

saya pergi PAWS!!!



ASSALAMMUALAIKUM..

Waaa..setelah berminggu-minggu blog aku terbiar,hari nie baru hati aku terbuka nak update blog..hehe..kesian blog aku nie terbiar..maklum la..xdew cite yg menarik nak tulis..lepas nie dh jarang update blog sbb lg seminggu lbeh,aku dah FINAL EXAM..so,aku xkan update blog buat sementara waktu ye..harap maklum..

ok..back to our topic..korang pernah dgr tak nama PAWS??PAWS stand for Animal Welfare Society Malaysia..PAWS nie in malay maksudnya TAPAK KAKI..hehe..sO,sesuai la ngan tempat diorg yg penuh dgn tapak kaki binatang..huhu..tempat nie boleh adopt kucing jgk..semalam,aku pergi paws ngan classmate aku..1st time nie aku pegi..maklum la..kalu pasal kucing,aku memg suka..saje nak pegi sbb nak tgk kucing yg terbiar..teringt kucing aku si kimo,si kimi,si kitam kt kampung..hehe..

so,dari shah alam ke petaling jaya xde la jaoh mana..30 min smpi la..sampai2 jew,ktorg dah dgr bunyi kucing mengiaw..masok2 jew,waaaa..banyak betol..anjing pon ada jugak..aku pegi bahagian kucing..cOmelnyaaaaa..rasa nak bawak balik semua sekali..kesian diorg..sampai hati owner kucing tue buang diorg..ada 3 part..1 tempat,untuk kucing yg dah sihat..1 tempat utk kucing yg kuarantin sbb bru kena buang..1 lg tempat kucing yg amik ubat..kesian kucing2 kat situ.nasib baik ada tempat mcm nie..terjaga ckit..dah puas aku belai,peluk kucing tue,kitorg pon balik..harap dapat dtg lg..(^_^)



* kalaulah saya jadi jutawan,saya akan buka tempat perlindungan untuk binatang terbiar diseluruh negeri...







No comments:

Post a Comment