Wednesday, May 11, 2011

~ jerebu pulak ~

hmmm..lepas satu2 dugaan..cuaca panas dh kurang..x panas mcm sebelOm nie..tpi skunk jerebu pulak..semalam dh jadi jerebu..patOt la semlm balik kelas, nmpak mcm ada asap2 jew..mata pOn jdi pedih...dgn batOk lg...rupe2nye dlm berita semalam,ada kebakaran di indOnesia..aku dh agak dh..kalu kebakaran kt indOnesia jew, tempias msti kt malaysia..maklum la dh berjiran.. kalu ape2 jadi kt indOnesia, semestinye malaysia akan 'berkOngsi' sedikit..huhu.. aku nak bagi nasihat sikit la kt kOrg sume..even aku bukan dOktOr pOn..huhu..kurang kan la wat aktiviti luar ye..kalu asik wat aktiviti luar, nnti jatuh sakit pulak..nnti sape yg susah..kOrg jgk..then,kOrg minum air masak byk2..x suke pOn kena minum jgk..kalu x minum nnti kOrg kekurangan air dlm badam..kang x bermaya..lg satu nasihat aku..yg nie PENTING nie..dengar lelOk..kOrg selalu lah berdOa semOga ALLAH turunkan HUJAN..kOrg kne dOa EVERY SINGLE DAY tau..kalu hujan turun,dapat la hujan menyejukkan bumi nie..tumbuh2han pOn jdi segar..sO kawan2 ku....dengar la nasihat aku yg x seberapa nie..hehe..ok..i2 jew nk share..assalammualaikum..(^_^)

No comments:

Post a Comment