Sunday, May 15, 2011

~ selamat hari guru ~

'Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita'

16 mei nie hari guru..aku nak ucap selamat hari guru untuk semua guru diluar sana terutama guru aku kt smk st bernadette's cOnvent n smk sultan yussuf batu gajah..kerana mereka lah saya menjadi seOrang insan yg berguna..sayanggggg cikgu..hehe..=)

bile ingat balik zaman sekOlah,rase rindu jew kt sekOlah..mcm2 memOry time sekOlah dulu..huhu..tOlong cikgu angkat buku la..pergi perhimpunan tiap2 pg isnin..hari sukan..amik repOrt card..g mkn kt kantin sekOlah..jamuan akhir tahun...lari2 kat padang mase pendidikan jasmani (PJK)..tiap kali cikgu masOk kelas msti ucap 'selamat sejahtera cikgu'..rindu semua tueeeee....aku time sekOlah menengah aku ada 2 sekOlah..dr fOrm 1 smpi fOrm 5 aku sekOlah kt smk st bernadette's cOnvent bt gajah..then fOrm 6 smk sultan yussuf..tpi aku paling rindu zaman sekOlah cOnvent..sume SWEET MEMORY..fOrm 6 kejap jew kt sekOlah sys tue..time tue aku jdi pengawas pusat sumber..hehe..

~ nie time aku kt sekOlah cOnvet ~
nie la lencana sekOlah aku..tpi nie lencana time sekOlah rendah..sekOlah menengah pOn same jew..huhu..sekOlah aku special sebab sekOlah aku atas bukit..then bile bdk sekOlah len tnye aku sekOlah mane,aku jwb la cOnvent..then diOrg msti akan ckp 'oooo..yg sebelah jerat cina ekk'..hahaha..hampeh jew..memg pOn sekOlah aku sebelah jerat cina..hehe..dulu sekOlah nie hOspital..rsenye la..then ada church..church tue skunk dh jadi hall sekOlah aku..bagunan heritage..memg mcm misteri ckit la..heheh..tpi aku suke sekOlah aku..cikgu sume bek2..kawan pOn best...=)

nie mase jamuan akhir tahun fOrm 5..
aku yg agak cOmey tue tgah pOtong kek ngan cikgu kelas aku..
mase tue aku penOlong ketua kelas..
yg kiri tue ketua kelas aku..nme die nur farah ain..nme lebih kurang aku jew..hehe
aku nurfarah nadiah..memg dekat nak same nme ktOrg..hehe..
guru kelas aku nie nme puan nOr diyana..die baik sgt..lembut jew Org nye..
lOve u cikgu..(^_^)

nie time dh kenyang makan jamuan..
aku blakng skali..suke bebenOr aku time tue..
maklum la kanak2 ribena..haha

nie kawan sekelas aku yg sgt spOrting n kecOh..huhu

~ nie time kt sekolah sultan yussuf ~

nie plak lencana sekOlah time aku fOrm 6..sekOlah nie sekOlah sultan perak..sO,bile ada event yg besar2 memg RAJA MUDA PERAK akan dtg..sekOlah nie byk duit jgk la..hehe..maklum la sultan..hehe..dewan die memg perghhhhhh...besar gilerrrr..memg selesa la..aritue perasmian dewan baru..aku tabik kt sekOlah nie sebab sekOlah nie besar..bgunan die pOn ada jgk yg lame..dkat 100++ taun la jgk..kt sekOlah nie aku x ingt sgt cikgu die cOz sekOlah kejap jew..hehe..tpi aku suke cikgu geOgrafi aku..aku pnggil SIR TAN..die kecik2 jew Org nye..cOmey..hehe..die ajar geO memg best..kne wat presentatiOn..huhu..sayangggg sir..

nie time jamuan akhir tahun befOre stpm..
budak laki dlm kelas aku nie memg sikit bebenOr..
dh pupus..hahah..
giler2 ckit ktOrg nie..huhu

nie time Raja Muda Perak dtg..aku x ingt event nie utk pe..hehe..
tpi yg best aku kne melutut kt Raja Muda utk bg die invited card..hehe..
tpi bini die memg perghhh..cntik sgt..haha

nie time aku ngan geng aku mule2 masOk fOrm 6..hehe

hmmm..banyak kenangan aku kt sekOlah aku..gmbar time sekOlah rendah xdew..sO,x dpt la nk letak..tpi bg aku zaman sekOlah la paling aku suke..i wish i could be 'budak sekOlah' lg..hehe..kepada guru2 aku,selamat hari guru..anda la guru yg terbaik bg aku..LOVE YOU..

~ i dedicate this pOem tO my teacher ~

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

No comments:

Post a Comment