Thursday, June 30, 2011

~ apabila kawan lelaki lagi best dr kawan perempuan.. ~

Assalamualaikum..
hari nie cuaca elok..tidak terlampau panas mcm semalam..yg best nyerr aku dah x demam..Alhamdulillah..sebelum masuk kelas leisure,aku kuar makan ngan member2 aku..laki ada..pmpuan pon ada..bila dh kumpul ramai2,meriah jew..gelak2 la..mcm2 story ktorg share..emm..entry aku arinie pasal KAWAN LELAKI aka BOYFRIEND..bkn SPECIAL BOYFRIEND tau..hehe..korg penah x rase kalu kawan dgn lelaki lg best drpd kawan ngan girl??aku pon ada rase mcm tue jgk..hehe..bg aku kwn ngan laki lg best kowt..tpi aku x ckp pon kwn ngan pmpuan nie x best tpi ada certain2 kwn pmpuan nie agak membosankan jgk la..time lepak,tau nak gOssip jew..sebab tue la rmi ckp pmpuan nie GOSSIP GURL..kannnnn???huhu..i'm sOooo lucky laa cOz kwn pmpuan aku sume sempoi2..kecoh2 ckit..kelakar..kalu 1 hari x gelak,memg x sah la..huhu..


bagi aku kawan lelaki ngan kawan pmpuan byk beza..nie aku bg sedikit advantage bila kite kawan ngan laki..


1) lelaki nie open minded..korang cite la ape2 story pon,konfem diorg layan jgk..huhu
2) gOod listener..diorg boleh dgr masalah korg..silap haribln,diorg bleh tolong korg solve prob tue..
3)sbg PROTECTOR kpd kaum hawa..haaa..kalu lepak ngan diorg,korg bleh rse selamat skit coz ada 'HERO' dlm group korg..hehe
4) straight to the point...bila lepak ngan diorg,korg kena tahan telinge ckit la..kalu diorg ckp baju korg burok kew,mekap tebal kew,blusher merah sgt kew,korg jgn kecik hati plak..diorg jz ckp jujur jew..huhu..=D
5) nO gOssip..diorg x suke dgr gossip nie..topic diorg jz pasal moto,bola,kete sometimes pasal gurl..huhu..
6) sbg DRIVER..haha..haaa..nie memg IMPORTANT..kalu nak pegi jalan2,kaum adam kena ada..jdi driver..kitorg tukang tunjuk jalan jew..haha
7) otak diorg cpt pick up drpd pmpuan..kalu korang wat study group dgn kaum adam nie,secara x lngsung,otak korg pon akan cpt pick up jgk..laki nie malas tpi cpt pick up..kalu pmpuan plak,sangat rajin tpi lmbt pick up ckit..hehe..so,bila wat study group laki ngan pmpuan nie,boleh membantu jgk la..hehe
8) pandai SIMPAN RAHSIA..haa..diorg nie bleh dikatakan amanah jgk la..bg diorg,biar pecah diperut,jgn pecah di mulut..hehe


ok..sampai sini jew aku nak tulis..huhu..bg aku berkawan dgn berlainan jantina nie x salah asalkan tidak menimbulkan fitnah n menjaga adab..diorg pon boleh jadi BESTFRIEND FOREVER jgk..(^_^)



yeahhh..mereka umpama SUPERMAN utk kaum hawa..
sebagai HERO dan PENYELAMAT hidup kaum hawa..
so,hargailah kawan kita seadanya..tak kisah la
LELAKI ataupon PEREMPUAN..

No comments:

Post a Comment