Wednesday, June 1, 2011

~ betOl betOl betOl..=D ~


'selamat pagi cikgu'..haaaa..kOnfem kOrg penah dgr kn???arinie aku nak cite pasal kartun made in MALAYSIA nie..walaupOn aku nie bukan kanak2 ribena,tpi aku suke jgk tgk cite upin ipin nie..kartun die cOmey gilerrrrrr..haha..bagi aku,kite patOt bangga cOz MALAYSIA ada jgk kartun yg mcm nie..penuh dgn ciri2 budaya di Malaysia..suasana kampung,mainan tradisiOnal..kadang2 mainan dulu2 yg aku x penah tau wujud pOn,aku dh bleh tau sejak tgk cite tue..hehe..sbb tue la sume lapisan masyarakat suke tgk..smpi ke Org tu pOn tgk jgk..huhu..cite nie x dew keganasan,xdew isu perkauman,byk pengajaran..x mcm kartun kt negara lain..cth mcm shin chan tue..perangai x senOnOh..aku memg x suke tgk cite tue..

emm..semalam,adik sepupu aku dtg..sO,ptg tue die ajak aku kuar pegi beli dOnut..budak nie memg suke mkn dOnut..pas2,suh aku pegi cari kOmik upin ipin cOz dlm paper ada kuar kOmik tue..die pOn ape lg..suh aku la bwk die..nsib aku nie jenis suke drive..sO,memg x kesah la..huhu..pas jew asar,aku trOs kuar..sampai2 jew trOs bli dOnut..pas2,aku pegi bli ice blanded perisa cOklat..sedap tOl..huhu..sume duit aku..hahaha..then adik sepupu aku ajak pegi kedai jual paper sematamata nk buku upin ipin tue..aku pOn pegi la..bese la budak2..2 buah kedai aku pegi,xdew jgk..last skali,aku pegi kt kedai jual hadiah kOt2 ada jual buku upin ipin..smpi2,adik sepupu aku trOs lari masOk dlm kedai cari buku tue..jenuh tawaf 1 kedai tue,xdew jgk..yg ada pOn buku dOra,ben10..aku sajer la belek2 kOt2 ada..last2 skali ada,,tinggl 1..celah2 rak..adOiii..nasib ada..die ape lg..suke la..nsib baik ada..kalu x,kne pegi tmpt len la..huhu..dh bli,trOs balik umah..nie la baru betOl2 peminat upin ipin..snanggOp cari merata tempt..haiiii..duit aku lg..hahaha..tpi xpe..nsib murah..

nie la adik sepupu aku..adam..peminat setia upin ipin..sume dialOg die hafal...haha..
tgk2..baju pOn nk upin ipin..huhu


No comments:

Post a Comment