Sunday, June 19, 2011

~ cara hilangkan ngantuk dalam kelas ~

Assalamualaikum..hari nie entry aku pasal MENGANTUK..korang selalu x ngantuk dalam kelas??bile kelas petang konfem lagi ngantuk kan??aku selalu jadi mcm tue..bile xdew kelas,mata segar jew..bile ada kelas jadi ngantuk pulak..pelik betol..ape punya penyakit aku pon xtau..huhu..sem lepas memang dalam kelas aku asik ngantuk jew tmbah2 time kelas economi..aku smpai terlelap time lect ajar..member sebelah aku pon mata dh stim jew..mata pndng dpn tpi otak dh melayang tmpt lain..haha..kelas economi tue sebenarnya best tapi disebabkan 1 benda pon aku x phm ape yg lect ajar,sbb tue la aku jadi ngantuk giler vavi..lgpon time tue aku xdew basic economi..memg x phm la..tpi lame2,aku dh bleh pick up ape yg lect ajar..so,tiap kali kelas eco,aku dh x ngantuk..hehe


tapi kalu kalu ada kelas petang memg aku ngatuk sgt2..huhu..so,aku nak bg tips cara hilangkan ngantuk..hOpe berkesan la..hehe..


1. makan candy or kunyah chewing gum..beli la yg menthol pnye..bli yg betol2 berangin pnye..so,xdew la ngantuk..
2. snap pic member kOrang yg agak2 mata diOrg dh stim hbs tue..pas2 mms kt kwn2 yg lain..haha..
3. suh member korg tampo pipi korg tiap kali korg dh mcm 'in heaven'..=D
4. Cepatkan jam dlm kelas..
5. duduk ngan membe korg yg suke gelak kaw2..bleh korg join gelak skali..
6. cari port belakang sekali supaya korg bleh wat aktiviti sendiri ngan member2 yg serupe ngan korg..huhu
7. duduk kt tepi tingkap supaya korg boleh kira kete yg lalu lalang smpai hbs kelas..
8. sepak kaki member bwh meja..then wat muke innocent.
9. suh lect bg assignment byk2..
10. kalu dh wat mcm2 tpi still ngantuk jgk,korg tido jela..pasti kan korg tido,korg mimpi korg dpt 4 flat n dean list..haha


* semOga tips yg x seberapa nie,bleh tolong ringan kan beban korg yg mengantuk tue..HAVE A NICE DAY..=)

No comments:

Post a Comment